Reseprogram för medlemmar.

Bokning / Frågor av resa ring Jan-Olof. 070 – 666 36 06

Inbetalning av resa sker till bankgiro 852-0041. Samlarföreningen.

OBS: 15 juli sista anmälningsdatum för resan till Antik & Samlarmässan i Ransäter.

—————————————————————————————————ONSDAG 13 Juni. Dagstur Brickaloppis samt Växbo lin.

Vi besöker storloppisan i Bricka, vårt besök är mellan 11.00 – 13.30 Vi kollar in allt och under vårt besök där avnjuter vi deras omtalade räkmacka. Färden fortsätter via Järvsö och Arbrå till Växbolin och deras försäljning. Middag serveras på Växbokrog innan vi styr kosan hemåt.

Pris: 300:-. I priset ingår bussresa, räkmacka med kaffe/te,guidad tur Växbolin samt middag Växbo krog.

VIKTIGT: Sista anmälningsdatum tisdag 5 juni. VIKTIGT.

Buss startar 09.00 från Söderhamn:s resecenter & 09.50 från Hudiksvalls tåg/buss station.                 Välkomna!.

———————————————————————————————————-

10-11 Augusti 2018. Antik & Samlarmässa Ransäters Hembygdsgård.

Välkommen med till Värmlands största samlarmässa med veteranfordonsträff som arrangeras för 25:e året i rad. En mässa med tusentals samlarföremål på ca: 325 säljplatser!.

Dag 1. Avresa från Hudiksvall via Söderhamn och Gävle. Lunchserveras under förmiddagen. Ankomst Karlstad besöker vi Lars Lerins konstutställning, Sandgrund. Incheckning sker på Scandic Karlstad City. Gemensam middag på hotellet ca: 18.00. Kvällen fri.

Dag 2. Efter tidig frukost, avresa mot samlarmässan i Ransäter. Här har du möjlighet att under timmar söka och leta det som  du saknar i din samling. Under besöket på området äter ni lunch på egen bekostnad. Hemresa sker kl: 15.00. Middag serveras kl: 18.00.

Pris: 1600:- per person i dubbelrum. Enkelrumstillägg 395:-. I priset ingår Bussresa, lunch dag 1. Hotell en natt inklusive. frukost. 2 entréer. 2 middagar.

Buss startar 07.00 från Hudiksvalls tåg/buss station. 07.15 Iggesund. 07.50 Söderhamns Resecentrum.

VIKTIGT: Sista anmälningsdatum 15 juli. VIKTIGT.

PS: Kolla vädret lördag 11/8 Ransäter. Det finns inget dåligt väder om man har rätt kläder, det är ju marknad.

———————————————————————————————————-

Till: Uppländska pärlor. Nostalgimuseet. Lövstabruk. LÖRDAGEN 26 MAJ.SISTA ANMÄLNINGS DAG ÄR: 12 MAJ!. Samröre med Enångers/ Tage Jonssons resa. Hudiksvallsortens – Samlarförening sponsrar resan för medlemmar i föreningen med 140:- per deltagande medlem. Resan kostar för övriga 740:-. Medlemmar i Föreningen 600:- per medlem. FÖR INFORMATION OM RESAN KONTAKTA TAGE JONSSON PÅ TELEFON. 070-5980538.

ANMÄLAN från medlemmar i Hudiksvallsortens – Samlarförening kontakta. Jan-Olov Ståhl på telefon: 070-666 36 06. Bussar avgår från Hudiksvall tågstation/buss center. 06.10. Enånger 06.40. Tosätter 06.50. Söderhamn recensenter 07.00.

Comments are closed.